جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
شهردار تهران در مراسم افتتاح همزمان 4 ایستگاه آتش نشانی:

برخی می‌خواهند مجاهدت ایثارگران را وصله ناجور معرفی کنند

شهردار تهران تاکید کرد: هر کس با هر اسم و انگی نمی تواند مجاهدت های دوران دفاع مقدس را بپوشاند.

به گزارش شهر ، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح همزمان چهار ایستگاه آتش نشانی به همزمانی این روز با روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت : امروز شاید سالگرد یکی از شیرین ترین خاطرات دوران دفاع مقدس باشد ، آزادگانی که با رشادت و در اوج شجاعت و انسانیت و آزادگی در زندان دشمن ایستادگی کردند و بعد از چندین سال در چنین روزی به آغوش میهن و خانواده شان بازگشتند و من این روز را به همه ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان تبریک می‌گویم.

وی افزود: بعضی فکر می کنند گذشت زمان و ایجاد برخی شرایط می تواند رشادت ها و مجاهدت هایی که فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب انجام دادند فراموش شود ، کسانی این گونه فکر می کنند که شاید در دوران دفاع از مرز و بوم توفیق نداشتند از کشور اسلامی دفاع کنند و شاید این روزها تلاش می کنند آن دوران را به فراموشی سپارند و یا به گونه‌ای از مجاهدت های ایثارگران صحبت کنند که آنها را وصله ناجوری در این انقلاب معرفی کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر انسان منصف و آزاده دلباخته این کشور می داند خانواده شهدا چه حقی بر گردن یکایک ما دارند و امروز عزت و امنیت خود را مدیون این رشادت ها هستیم ، خاطر نشان کرد : بدون شک ملت به یکایک اینها افتخار می کند و ایران اسلامی در شرایطی که این همه دشمن دارد و در حالی که در منطقه ناامنی قرار گرفته کشور ایمنی است.

شهردار تهران امنیت و شرایط موجود در کشور را مرهون خون شهدا و تحمل سختی آزادگانی که هرگز در سخت ترین شرایط از باورهایشان دست نکشیدند دانست و گفت: تا زمانی که ما نیز در این مسیر حرکت کنیم عزت و سربلندی با ماست اما هروقت تن به ذلت داده و سر خم کنیم نمی توانیم زندگی شرافتمندانه ای داشته باشیم .

وی با اشاره به نیروهای سازمان آتش نشانی ، فعالیت آنان را متاثر از فرهنگ جهاد و شهادت خواند که این فرهنگ را در درون شهر و در زندگی عادی که آنچنان فضای ایثارگری دوران دفاع مقدس در آن وجود ندارد نشان می دهند گفت : اینکه امثال امید عباسی پیدا می شوند که زندگی عادی خود را در شهر برای نجات جان یک انسان و یک کودک به خطر می اندازند افتخار بزرگی است ، در عین این که بر دوش یکایک ما به عنوان همرزمان این شهیدان نیز مسئولیت سنگینی قرار داده شده است .

قالیباف ، مجموعه آتش نشانی را نزدیک ترین مجموعه در شهرداری به روحیات ایثارگری دانست و افزود : مطمئنا همه شهروندان افتخار می کنند که چنین رزمندگانی در این مجموعه حضور دارند که هنوز در پی مجاهدت و ایثار هستند.

شهردار تهران در ادامه به اولین حضور خود در مجموعه آتش نشانی تهران در تاریخ هفت مهر 84 اشاره کرد و گفت : در اولین حضور خود در این مجموعه این را با همه وجود حس کردم که گویی در جمع یک گردان در طلائیه حضور یافتم و امیدوارم این روحیه را با عنوان با ارزش ترین فرهنگ در درون خود حفظ کنید.

وی تجهیز منابع و امکانات سازمان آتش نشانی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود : خوشحالیم به همت مدیران لایق به ویژه در حوزه خدمات شهری ، این سازمان به خصوص از حیث توسعه جغرافیایی مناسب ایستگاه ها ، افزایش تجهیزات و به روز کردن آنها ، تقویت منابع انسانی و ... دچار سیر صعودی کمی و کیفی شده که کاملا مشهود است.

بر اساس این گزارش ، در این مراسم از خانواده شهید امید عباسی که چند ماه گذشته در حین ماموریت و نجات جان یک کودک ، جان خود را از دست داد قدردانی شد.

خبرهای مرتبط
نظر شما